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Reflacta utilises external partners in project cooperations who have demonstrated a similar appreciation of quality and client orientation to the standards we adopt.
Consequently we select our external cooperation partners with the same care as we do our own employees.
This guarantees our clients and all our partners that they can rely on our recommendations and references.
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Seminar 2
Internationale Führungskräfte sind gefordert, Usancen ihrer Geschäftspartner aus anderen Kulturkreisen zu verstehen. Denn Führungsaufgabe ist es, dafür beizutragen, reibungsfrei und respektvoll – auch über Landesgrenzen – miteinander zu arbeiten. Nur so können Ziele der zumeist kostspieligen Auslandsaktivitäten erreicht werden. Das Problem: es scheitern 50-70% (!) aller Fusionen und Beteiligungen, da eben die Mischung aus gesundem Menschenverstand und den lokal erfolgreichen Business Strategien für die internationale Aktivitäten meist nicht ausreicht.
Dieses Reflacta-Programm richtet sich an Unternehmen, Rechtsanwaltskanzleien, Verbände und politische Institutionen. Es wird exakt auf Bedürfnisse interkulturell agierender Entscheidungsträger zugeschnitten. Selbst- und Fremdbildabgleich in Kombination mit Trainerinputs zu kulturübergreifenden Aspekten vermitteln Wissen, inspirieren das Wollen und bieten Werkzeuge für das Tun. In fallbezogenen Arbeiten findet der Transfer statt:
die Teilnehmer (TN) erarbeiten Lösungen zu unternehmensrelevanten Praxisfällen und nehmen konkrete Ideen, Innovationen und Impulse aus dem Training mit.
Wie kommunizieren wir besser unsere Strategien, Ziele und Erwartungen?
Welcher Führungsstil hat sich in welchem Kulturkreis bzw. Land bewährt?
Wobei erwarten Länder klare Vorgaben der Zentrale – wo erwartet die Zentrale proaktive Lösungen?
Wie präsentieren und verhandeln Geschäftspartner aus Asien und Europa erfolgreich?
Wie schaffen wir uns eine gemeinsame Identität und bewahren zugleich unsere Verschiedenheit?
Zudem kreieren die TN nicht nur strukturelle und strategische Lösungen, sondern erleben ihre kulturübergreifende Zusammenarbeit in der Schaffung eines eigenen Kunstwerkes. „When Business meets Art“ ist zentraler Bestandteil dieses Management-Programmes. Das Programm wird von mehrsprachigen Trainern moderiert.
„Die Kunst ist die Vermittlerin des Unaussprechlichen“ (Johann Wolfgang von Goethe)
Neugierig geworden?
Bitte kontaktieren Sie uns, wenn Sie weiterführende Informationen wünschen. Gerne entwickeln wir entlang Ihrer Zielsetzung ein maßgeschneidertes Konzept für Ihr Unternehmen.
Nähere Informationen
zum IIC® entnehmen Sie bitte unserer Broschüre.
Anmeldeformular und Broschüre stehen hier zum Download als PDF zur Verfügung:
Seminar 3
Immer öfter stehen junge Führungskräfte vor der Herausforderung, Mitarbeiterinnen und Mitarbeiter zu führen, die deutlich älter sind als sie selbst. Die Altersumkehrung in der Hierarchie fordert die als natürlich empfundene Ordnung heraus. Noch erschwerend treffen Generationen aufeinander, deren Sozialisation angesichts der Schnelligkeit gesellschaftlicher und technologischer Veränderungen unterschiedlicher nicht sein könnte. „Jung führt alt“ ist eine Konstellation, die für Konflikte steht. Die mit ihr verbundenen Assoziationen sind überwiegend negativ. Insbesondere junge Führungskräfte erleben die Führung Älterer als anstrengend und aufreibend.
In weniger als zehn Jahren werden die 50- bis 64- Jährigen die 35- bis 49-Jährigen als stärkste Gruppe der Erwerbsbevölkerung ablösen. Die Gruppe der Älteren stellt einen wichtigen Produktionsfaktor der Zukunft dar. Gutes Führungsverhalten sichert ihre Arbeitsfähigkeit. Junge Führungskräfte stehen hier vor einer großen Herausforderung.
Unser Angebot unterstützt Sie bei der Beantwortung der folgenden Fragen:
Wie sieht altersgerechte Führung aus?
Welche typischen Spannungsfelder ergeben sich aus der Konstellation „Jung führt alt“?
Wie können junge Führungskräfte ältere Mitarbeiterinnen und Mitarbeiter erfolgreich führen?
Wir nähern uns der Thematik „Jung führt alt“ auf den Ebenen Haltung und Wissen sowie Fähigkeiten und Fertigkeiten. Unsere Teilnehmer setzen sich mit Altersstereotypen bei sich selbst und anderen auseinander. Sie reflektieren prägende Erfahrungen mit Älteren aus der persönlichen Biographie und stellen fest, wie diese im eigenen Führungshandeln nachwirken. Moderne Ergebnisse der Altersforschung räumen mit Vorurteilen auf und schaffen die Voraussetzung für einen konstruktiven Umgang mit Altern – bei sich selbst und anderen. Die Reflexion von erfolgreichem und erfolglosem Führungsverhalten anhand von Beispielen aus dem eigenen Führungsalltag schärft den Blick für das Wesentliche und erweitert den individuellen Handlungsspielraum.
Neugierig geworden? Bitte kontaktieren Sie uns, wenn Sie weiterführende Informationen wünschen.
Gerne entwickeln wir entlang Ihrer Zielsetzung ein maßgeschneidertes Konzept für Ihr Unternehmen.
Currently the Executive Coaching Program (ECP) is only offered in German.
Seminar 1
Neugierde auf professionelle Weiterentwicklung wird em-
pfunden, jedoch – oft statusbedingt – nicht immer artikuliert. Offen blieb bisher, wie eine angemessene Weiterentwicklung für Top-Führungskräfte aussehen könnte. Das Executive Coaching Programm (ECP®) von Reflacta setzt hier an.
Das ECP® bietet:
professionelles Führungscoaching zur Standortbestimmung
praxisnahe, fallbezogene Management-Beratung im Kreis von Experten
fachliche Berater-Inputs zur Erweiterung des eigenen „Werkzeugkastens Führung“
persönliche Reflexion eigener Erfolge, Strategien, Macht- und Verlust-Erfahrungen
effektive Modelle und Methoden zur Steigerung der eigenen Wirksamkeit
Der Wunsch vieler Führungskräfte nach ehrlichem Feedback zu ihrer Wirkung und zu ihrem Beitrag geht im ausschließlich auf Performance fokussierten Dialog oft unter. Wirksamkeit und Erfolge, aber auch gelegentliches Misslingen, finden offenbar „irgendwie“ statt.
Der eigene Anteil daran bleibt häufig verschwommen und unreflektiert. Der gesunde Menschenverstand und das „Bauchgefühl“ sind wertvolle, meist aber die einzigen Navigationsinstrumente durch schwierige Gewässer. Der Alltag lässt selten Raum für die Beschäftigung mit Fragen wie:
„Was macht eigentlich meinen Erfolg aus?“,
„Welche Durchsetzungs- und Einflusstaktiken nutze ich?“,
„Wie bleibe ich stabil in einem Umfeld, das durch Machtausübung und Status geprägt ist?“,
„Wie gut bin ich selbst gerüstet für die politische Arena meiner Organisation?“,
„Welche Spiele werden gespielt? Bei welchen kann und will ich mitmachen, bei welchen nicht?“
Im Zentrum des ECP® stehen Coaching-Veranstaltungen in kleinem, aber feinem Rahmen mit 15 Entscheidungsträgern. Inhaltliche Ausrichtung ist die moderierte Reflexion rund um die Themen Verantwortung, Macht und Wirksamkeit. Vorrangig sind dabei immer Fragen und individuelle Interessen der Teilnehmer. Die Teilnehmer kommen aus unterschiedlichen Organisationen und Funktionen. Moderiert werden die Veranstaltungen durch zwei renommierte Business-Coaches.
Optional können ECP®-Teilnehmer individuelle Einzel-Coachings und gutachtengestützte Kompetenzbilanzierungen buchen – als Brücke zwischen den Modulen zur nachhaltigen Vertiefung und Transfersicherung.
Nähere Informationen
zum ECP® entnehmen Sie bitte unserer Broschüre.
Anmeldeformular und Broschüre stehen hier zum Download als PDF zur Verfügung:
Insight
– Do we have the right people in the right positions?
– Who should be considered for promotion?
– How is senior management structured?
– Who will be the top performers in the future?
Reflacta supports Human Resources decision-makers to select specialists and managers. Our key tools are Assessment Centres, Management Audits, individual Competence Profiles and 360° Feedback processes. On principle, we employ multiple methodologies, which means that we simultaneously use several scientifically- developed methods in personnel diagnostics, both qualitative and quantitative.
This allows us to swiftly produce a systematic and valid evaluation of the potential, competencies and performance of managers.
With the KODE® and KODE®X processes, as well as other personnel diagnostics methods, we support our clients in identifying their talents so that they are developed and ultimately selected and placed in the optimal role. Reflacta has under contract more than 50 experienced, licensed and multi-lingual auditors and assessors via the CeKom®-Germany Network.
Guidance
– How do I approach my role as a superior?
– How do I present myself in an effective and authentic manner?
– How do I achieve a better Work-Life balance?
– Why do I always find myself in the same conflict and behavioural patterns?
As a Coach we advise and support our clients in working out how professional challenges can be managed optimally. As such, we regard ourselves as advisers in a process, as a “mental sparring partner” helping to create new insights and approaches. Reflecting together and creative intervention allows us to illuminate entrenched thinking and responses. We invest the time to look at things more closely and assess in detail what appeared to be a problem at first glance (“What really is the so-called problem and who benefits from the fact that it exists?”). We support our clients in working through alternative courses of action (“Could it be done or decided quite differently and what would the consequences be?”) and explore a variety of scenarios in advance of important decisions. Individual steps are painstakingly planned. As a result, we reckon that on the basis of time invested, Coaching offers the most effective, individual personnel development available.
Change
– Do internal decision-making processes and cooperation function optimally?
– How can we develop and implement corporate vision and principles?
– How can new business fields be quickly integrated?
– Is our company enabled for future challenges?
Reflacta consultants take the whole picture into account: we examine all the variables in corporate development within the trilogy of Strategy, Structure and Culture. We support our clients, e.g. in periods of change, to monitor how the influence of the organisational architecture impacts on how managers tackle their professional roles. The objective of our consultancy is always to increase added value by optimally exploiting the core competencies of a company. We always fully include our clients in this process in a “co-creative” manner. That means they are both active contributors and share the responsibility for enabling all participants to independently coordinate the measures to be adopted. At the end of the day, our success has been achieved when our clients no longer need us.
“Standard training programes” are of little merit and external group training where “one size fits all” prove to be wasteful and of short-term benefit. Reflacta offers the framework by which learning and reflection are fully compatible with the smooth running of day-to-day business. We support Human Resources departments in developing and executing flexible didactic models that always match your corporate culture. We also assist in ensuring that training content reflects corporate strategy and goals. Only when corporate goals and the manager’s personal development objectives are matched can “learning” effectively contribute to company value.
Our multi-faceted pool of highly-experienced trainers allows us to provide the same exceptional trainer standards for programmes anywhere in the world with an intercultural orientation. We ensure from the outset that the cost-benefit ratio holds true.
Growth
– What training makes sense for our managers?
– How can we ensure the impact of training is more long lasting?
– What training measures match our corporate culture and the demands of the world of business?
– Can we schedule training harmoniously into our ongoing daily business?
PROGRAMS
Fix the problem,
not the blame.
(Japanese Proverb)
Fix the problem,
not the blame.
(Japanese Proverb)
SERVICES
At Reflacta we pay close attention to the quality of the process, the methods and the results. In the long run the quality for both sides lies in achieving the agreed goals within a reasonable budget and timeframe. And we always encourage the chance to be evaluated based on these goals.
Internally we assure quality by having our consultants go through supervisions by professional, external partners. That helps us to stay alert.
And it means that we keep ourselves and our clients from resisting the temptation of just choosing the easy, known paths to finding a solution.
We cultivate a cooperative partnership with our clients. This means: personally committed and always open, uncomplicated and straight forward. No hidden agenda. We say what we think and do what we say. This way we create the best requirements for trust and partnership.
Reflacta consultants bundle strategic thinking, empathy, methodic creativity and the ability to get things done. They are committed to accompanying our clients result-oriented to their goal. Not creative chaos, but systematic work methods are characteristic for our consulting processes. For this we offer a wide range of very experienced consultants. Through very close ties to the academic world, we keep our management techniques/theories as well as HR and Change Management concepts up-to-date. Our consultants don’t preach from above, but help actively with the implementation. Always there where they are needed.
When we begin working with a client, we find out where problems lie and what goals are being pursued. And we continue to ask questions until we understand. Occasionally we turn down consultancy projects. E.g. if we don’t have the capacities. Or if we think a different consultant would be more helpful than one from Reflacta. And then we tell you this directly.
Because Reflacta stands for clear and honest communication. To this we also invite our clients. From the beginning.
We – Claudia Schneider and Kai Kochmann, the proprietors – met 2002 working on joint consultancy projects. Previously we also worked in a variety of management roles in international companies. Consequently, our industry expertise is not a matter of acquired theory, but rather is based on hands-on personal experience.
This grounding in practice combined with thorough specialist and theoretical know-how in consultancy and training benefits our clients directly.
Reflacta clients receive first-hand consultancy, entrepreneurially conceived, with a slim structure and pragmatically focused on its clients. And always priced fairly. That is indeed a difference that can make all the difference.
Prof. Dr. Claudia Schneider
What I particularly like doing and really do well:
Analyzing and sorting, getting involved and motivating, provoking and calling things into question, keeping people grounded, being inquisitive, thinking laterally, exploring new avenues, uncovering strengths and hidden resources.
Values I believe in:
Responsibility, performance, respect for others, self-realisation, humanity, integrity.
As member of the DBVC (German Federal Association of Coaching ) I am head of Reflacta’s coaching department. Everything from contracting to coaching processes: Reflacta stands for highest professionalism according to DBVC criteria.
Clients:
Alfred Kärcher, Allianz Investment, Daimler,
Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt, Diakonie Baden,
Heidelberger Druckmaschinen, MAHLE International,
Mitsubishi Electric Automotive Europe, Robert Bosch Stiftung,
Universität Hohenheim, Utimaco
Dr. Kai Kochmann
What I particularly like doing and really do well:
Listening, attention to detail, mastering complex structures, deconstructing systems and problems, simplifying, communicating clearly and in a straightforward manner, motivating.
Values I believe in:
Creativity, freedom, inter-cultural openness, performance drive, humour, polite and classy behaviour, personal responsibility.
Clients:
Berliner Wasserbetriebe, BSH-Bosch-Siemens-Hausgeräte,
CapGemini, Deutsche Bahn, hhpberlin Ingenieure für Brandschutz, Hilti, Landau Media Monitoring,
MAHLE International, MAHLE Technologies (China),
NordLB, Sennheiser electronic, VDI Technologiezentrum
CONSULTANCY
As a member of the Bundesverband Deutscher Unternehmensberater (Federal Association of German Management Consultants), Reflacta is committed to objectivity, neutrality, protecting the confidentiality of customer information, and adequate price formation.
Reflacta is member of the Deutscher Bundesverband Coaching (German Federal Association of Coaching), the leading association focused on leadership trainings and coaching. The four pillars combine coaching, management consultancy, science and advanced training.
Leadership Challenges
– mastering them now
and in the future.
Leadership trainings, change consultancy and coaching are our specialties. Leadership experienced, multilingual consultants serve as our backbone. We work for small and medium-sized businesses, large corporations, international law firms, and the public sector. With offices in Stuttgart and Berlin we work closely with and often directly at our clients – in Germany and in many other countries.
Reflacta stands for genuine partnership and pragmatism – from reflection to action.